Skip links

Hoe maak ik een effectieve landingspagina?

Laatst gewijzigd op 4 februari 2024

Een effectieve landingspagina is vaak de sleutel tot succes voor je online marketingcampagnes. Het doel van een landingspagina is om je bezoekers te transformeren naar klanten door ze een specifieke actie te laten uitvoeren. Hieronder vind je een gestructureerde aanpak om een krachtige landingspagina te maken.

Begin met jouw doelgroep en online marketing

Voordat je begint met het ontwerpen van je landingspagina, is het essentieel om je doelgroep goed te begrijpen. Een effectieve techniek is het opstellen van een buyer persona, een gedetailleerd profiel van je ideale klant. Dit helpt je om de inhoud en vormgeving van je pagina af te stemmen op de specifieke behoeften, wensen, vragn en uitdagingen van je doelgroep​​.

Ook is het belangrijk om na te denken over de marketing die je zult voeren voor de landingspagina. Ga je adverteren via sociale media zoals Facebook & Instagram of ga je inzetten op Google Ads? Welke actie wil je dat bezoekers uitvoeren op deze pagina? …

Bouw een sterke pagina

De structuur van je landingspagina moet duidelijk en logisch zijn, zodat bezoekers snel en eenvoudig vinden wat ze zoeken. Belangrijke elementen van een sterk framework zijn onder andere een pakkende titel, een heldere en beschrijvende subtitel, een visueel aantrekkelijke preview van je aanbod, een beknopte maar krachtige uitleg van je aanbod en een duidelijke call-to-action (CTA)​​​​.

Apart of in jouw huidige website?

Als marketingkantoor merken we vaak dat mensen denken dat een landingspagina iets ‘speciaals’ is.
Eigenlijk is het niet meer dan een webpagina die je uitlijnt met als doel één bepaalde actie naar voeren te pushen zoals bv. het aankopen van een testpakket, inplannen van een afspraak of het downloaden van een e-book.

Je bent verder vrij om te kiezen hoe je dit technisch aanpakt. Je kan hiervoor een aparte website maken, maar je kan ook evengoed de landingspagina in jouw huidige site verwerken. Dit kan eventueel met het weglaten of aanpassen van je huidige header en footer.

Zit je toch nog met een prangende vraag?

Stel ze ons gerust en we zullen zien wat de sterren voor ons in petto hebben!

CONTACTEER ONS