Skip links

Haal meer bezoekers uit Google

Bezoekers die op dat moment jouw bedrijf nodig hebben

Je verkoopt makkelijker een alarmsysteem aan mensen die net bestolen zijn dan aan een koppel die net is verhuisd.

Dat is het voordeel van hoog scoren met jouw website of webshop binnen Google. Mensen zijn op dat eigenste moment op zoek naar jouw diensten of producten. Dit vergemakkelijkt aanzienlijk de conversie en daarom zijn deze bezoekers zo waardevol voor jouw bedrijf.

WERK MET ONS

De voordelen van SEO & SEA

Meer websitebezoekers

Bezoekers die op dat moment jouw diensten/producten zoeken

Snel effect bij SEA, langdurig effect bij SEO

Wat is SEO & SEA nu weer?

We leggen het graag even uit

SEO & SEA zijn twee vormen van scoren in zoekmachines, maar dan vooral gefocust op het monopolie van Google.

Bij SEO (zoekmachine optimalisatie) verbeteren we jouw website om organisch beter te scoren in Google.
Bij SEA (adverteren in zoekmachines) gaan we betalen om onze advertentie/website te tonen bij bepaalde zoektermen.

Hoewel beiden erg verschillend zijn, resulteren ze in meer bezoekers op jouw website of webshop, wat normaal resulteert in meer omzet.
Bij SEA gaat jouw advertentie tussen de organische resultaten staat. Vaak is dit vanboven. Bij SEO gaat jouw website met zijn pagina’s en artikels tussen de organische resultaten komen. Deze resultaten worden gerangschikt door Google op basis van tal van parameters. Het is onze taak om jouw website zo goed mogelijk te laten scoren op deze parameters.

SEO & SEA

En waarom heb ik zoekmachine marketing nodig?

De voordelen op een rij

De kans is groot dat je vandaag de dag niet scoort binnen Google. Je zult wellicht wel vindbaar zijn op jouw bedrijfsnaam, maar vast niet op de producten of diensten die je aanbiedt.

Je moet het een beetje vergelijken met een fysieke winkel. Je hebt liever jouw winkel waar er passage is en waar mensen kunnen komen. Een fysieke winkel in de middle of nowhere gaat je ook geen spontane klanten opleveren.

Zo is dat ook met jouw website. Je wilt vindbaar zijn op de zoektermen die voor jou van belang zijn. Net omdat deze zoekende mensen de beste kans hebben om klant te worden.

Google Ads

Hoe kies ik tussen SEO & SEA?

Kiezen is verliezen

In een ideale wereld zet je vanaf het begin van jouw bedrijf in op SEO & SEA. Op deze manier krijg je snel traffic door SEA en bouwen we maand na maand de organische kant op.

Echter zien we uit onze audits dat veel bedrijven zo maar wat doen op vlak van online marketing. Een goed plan en een gezonde marketingmix ontbreekt vaak.

Vandaar maken we het graag makkelijk. Wil je vanaf morgen al nieuwe bezoekers? Kies dan voor SEA.
Gaat jouw bedrijf binnen 3 jaar nog bestaan en wil je dan scoren tussen de organische resultaten? Kies dan voor SEO.
Is het antwoord op beide vragen ‘ja’, kies dan voor beiden! Simpel.

Google Search Console

Zijn er nog vragen over zoekmachine marketing?

Shoot, maar geen losse flodders

Wil je ook scoren in zoekmachines met jouw site?

Laat ons vrijblijvend kennis maken en zien wat de sterren voor ons in petto hebben!

SPREEK MET ONS