Skip links

Nummer 1 in Google

Door SEO (en niet door SEA)

SEO (Search Engine Optimization) of zoekmachine optimalisatie. Oftewel: de optimalisatie van jouw website of webshop zodat je hoger scoort in de zoekmachines.

Niet te verwisselen met SEA (Search Engine Advertising) waarmee je betaalt om hoger te scoren.

Hoewel beiden belangrijk zijn, is SEO toch de heilige graal voor marketeers. Scoor je hoog in Google door SEO dan is dit in feite ‘gratis’ traffic waar je dagdagelijks op kunt rekenen.

GA VOOR SEO

Hoe doen we dat?

Technische SEO

Zoekwoordenonderzoek

Content

Google tools

Technische SEO

Hallo kroket, was mich da?

Dit omvat alle technische aspecten die van invloed zijn op de vindbaarheid en ranking van een website in zoekmachines zoals Google. Het gaat hierbij om zaken zoals de snelheid van de website, de structuur van de URL’s, gebruiksvriendelijkheid voor mobiel, interne links, metatags, de navigatie van de site en nog zoveel meer.

Een goede technische SEO is cruciaal om ervoor te zorgen dat zoekmachines je website of webshop goed kunnen vinden en indexeren.

Google SERP

Zoekwoordenonderzoek

Wie zoekt, die vindt.

Voor we maanden gaan werken aan jouw SEO en website of webshop is het belangrijk om te achterhalen welke zoektermen jouw doelgroep gebruikt om informatie te vinden die gerelateerd zijn aan jouw diensten of producten.

Door deze zoektermen te identificeren en op te nemen in je content, kun je de kans vergroten dat jouw site verschijnt in de zoekresultaten wanneer mensen op deze termen zoeken. Meestal vinden we zo opportuniteiten waar de concurrentie nog niet bij stilstond en hebben we een duidelijk plan om content te maken.

Zoekwoordenplanner

Content

De 3 belangrijkste C’s in marketing: content, content en content.

Door waardevolle en relevante content te creëren die aansluit bij de zoekintentie van gebruikers, kun je ervoor zorgen dat jouw website of webshop hoger scoort in de zoekresultaten. Een goede contentstrategie omvat onder andere het creëren van blogposts, productbeschrijvingen, video’s en infographics die gericht zijn op de zoektermen waarop je gevonden wilt worden, maar evenzeer alle beschrijvingen en metateksten. We gaan als het ware heel jouw website herschrijven, maar voegen ook tal van nieuwe artikels en pagina’s toe.

Blogbericht

Google tools

De vinger aan de pols

Het linken van je website aan Google Tools voor opvolging is een belangrijk onderdeel van een goede SEO-strategie. Google biedt verschillende (gratis) tools aan waarmee je de prestaties van je website kunt meten en analyseren. Denk hierbij aan Google AnalyticsGoogle Search Console en Google Mijn Bedrijf. Door je website te linken aan deze tools kun je waardevolle inzichten verkrijgen en de prestaties van je website optimaliseren.

De belangrijkste tool is Google Search Console. Door je website te linken aan Google Search Console krijg je inzicht in hoe Google jouw website ziet en kun je eventuele problemen opsporen die de vindbaarheid van je website belemmeren. Hierbij kun je denken aan problemen met de indexering van pagina’s, 404-errors en crawl-fouten.

Lees meer: Google Search Console: De ultieme tool voor SEO.

Google Search Console

Liever sneller resultaat?

Ga dan voor SEA

Zoals je merkt is SEO een werk van lange adem dat in feite nooit af is. Het kan maanden tot meer dan een jaar duren vooraleer je de eerste tastbare resultaten ervaart van al de inspanningen op jouw website of webshop.

Dit staat in schril contrast met Google Ads waarbij je vanaf dag één nieuwe bezoekers kunt verwachten alsook de eerste resultaten. Dit komt omdat je bij SEA (adverteren in zoekmachines) betaalt voor jouw plek in de zoekresultaten.

In een ideale wereld zet je daarom best in op zowel SEO als SEA, waarbij je naarmate van de resultaten en de zoektermen de budgetten en inspanningen kan verschuiven.

Google Ads

Wil je ook hoger scoren in Google?

Laat ons vrijblijvend kennis maken en zien wat de sterren voor ons in petto hebben!

GA VOOR SEO