Nummer 1 in Google
Door SEO en niet door SEA
Door SEO en niet door SEA
SEO (Search Engine Optimization) of zoekmachine optimalisatie. Oftewel: de optimalisatie van jouw website of webshop zodat je hoger scoort in de zoekmachines.
Niet te verwisselen met SEA (Search Engine Advertising) waarmee je betaalt om hoger te scoren.
Hoewel beiden belangrijk zijn, is SEO toch de heilige graal voor marketeers. Scoor je hoog in Google door SEO dan is dit in feite ‘gratis’ traffic waar je dagdagelijks op kunt rekenen.
Hallo kroket, was mich da?
Dit omvat alle technische aspecten die van invloed zijn op de vindbaarheid en ranking van een website in zoekmachines zoals Google. Het gaat hierbij om zaken zoals de snelheid van de website, de structuur van de URL’s, gebruiksvriendelijkheid voor mobiel, de structuur van de website en nog zoveel meer.
Een goede technische SEO is cruciaal om ervoor te zorgen dat zoekmachines je website goed kunnen vinden en indexeren.
Wie zoekt, die vindt.
Voor we maanden gaan werken aan jouw SEO en website is het belangrijk om te achterhalen welke zoektermen jouw doelgroep gebruikt om informatie of producten te vinden die gerelateerd zijn aan jouw website.
Door deze zoektermen te identificeren en op te nemen in je content, kun je de kans vergroten dat jouw website verschijnt in de zoekresultaten wanneer mensen op deze termen zoeken. Meestal vinden we zo opportuniteiten waar de concurrentie nog niet bij stilstond.
De 3 belangrijkste C’s in marketing: content, content en content.
Door waardevolle en relevante content te creëren die aansluit bij de zoekintentie van gebruikers, kun je ervoor zorgen dat jouw website hoger scoort in de zoekresultaten. Een goede contentstrategie omvat onder andere het creëren van blogposts, productbeschrijvingen, video’s en infographics die gericht zijn op de zoektermen waarop je gevonden wilt worden, maar evenzeer alle beschrijvingen en metateksten. We gaan als het ware heel jouw website herschrijven.
De vinger aan de pols
Het linken van je website aan Google Tools voor opvolging is een belangrijk onderdeel van een goede SEO-strategie. Google biedt verschillende tools aan waarmee je de prestaties van je website kunt meten en analyseren. Door je website te linken aan deze tools kun je waardevolle inzichten verkrijgen en de prestaties van je website optimaliseren.
Een belangrijke tool is Google Search Console. Door je website te linken aan Google Search Console krijg je inzicht in hoe Google jouw website ziet en kun je eventuele problemen opsporen die de vindbaarheid van je website belemmeren. Hierbij kun je denken aan problemen met de indexering van pagina’s, 404-errors en crawl-fouten.
Laat ons vrijblijvend kennis maken en zien wat de sterren voor ons in petto hebben!