Skip links

Manifesto

Niet enkel Mozes heeft geboden

Elke sector kent cowboys, maar sinds enige tijd springen de ‘social media experts‘ en de ‘full service agencies‘ als paddenstoelen uit de grond.

Waar we de klant vroeger moesten overtuigen om meer online in te zetten, moeten we de klant nu overtuigen dat we hen niet in het zak zullen zetten.

Omdat deze situatie bijzonder triest is, willen we je enkele eigen waarden voorstellen waar we trots op zijn. Hiermee kan je tevens ook een cowboy ontmaskeren. Wees voortaan dus gewaarschuwd.

CONTACTEER ONS
marketingbureau

Onze geboden

Waar cowboys sch**t aan hebben

1) Trackrecord

KNEET is sinds 2016 actief en heeft tal van referenties met duidelijk beschreven cases. Ook genieten wij tal van lovende reviews op Google.

Heeft jouw partij dit niet? Let dan dubbel op.

2) Open source

Wij zijn verliefd op open source en bouwen het liefst met open source initiatieven zoals WordPress en Woocommerce.
Open source betekent dat het gratis ter beschikking wordt gesteld en dat de code door iedereen ingekeken kan worden. Dit leidt vaak tot een eigen actieve community die (gratis) werkt aan het project waardoor het groeit en updates geniet.

In onze digitale wereld zouden er meer bedrijven deze weg moeten omarmen.

Zo hebben we ook de WordPress ‘Five For The Future’ pledge ondertekend.

Wanneer marketingbureau’s opteren voor (eigen) systemen die closed source zijn, moet je altijd op je hoede zijn. Deze gaan vaak te paar met licenties of abonnementen, maar hebben ook limieten naar groei en integraties.

3) Eigendom

Het klinkt te gek voor woorden, maar we zijn al meermaals geraadpleegd door partijen die betaalden voor een website of webshop, maar die hier blijkbaar geen eigenaar van waren met alle juridische zever tot gevolg.

Dit kan je bij open source systemen in feite niet hebben, maar het is aan de websitebouwer om jou ook effectief de nodige logins en rechten te geven.

Een goede testvraag om te weten of je met een cowboy te maken hebt: kan je met jouw huidige website veranderen van partij of zit je vast? 

4) Regels van de kunst

We stoefen er vaak mee dat we websites en webshops bouwen volgens de regels van de kunst, maar wat zijn die regels in feite?

Dat valt moeilijk samen te vatten in enkele regels, maar het komt er op neer dat wij streven om een pareltje af te leveren die voldoet aan alle eisen die je vandaag de dag nodig hebt. Denk hierbij aan een responsief design, geoptimaliseerd voor Google, gebruiksvriendelijk voor bezoekers en beveiligd tegen spam en malware.
In dat hele proces nemen wij geen shortcuts en blijven wij jou adviseren wat het beste zal zijn uit onze ervaring.

Voor online marketing diensten gaat dit evenzeer op! Wij doelen niet op nietszeggende likes of volgers uit Indië, maar gaan voor conversies en effectieve naamsbekendheid.

5) Transparantie (budgetten)

Transparantie heb je in elke (business) relatie nodig, maar in onze sector wordt er helaas vaak misbruik gemaakt omtrent budgetten, licenties of onnodige kosten (lees: hete lucht).

Enkele goede vragen om jezelf te stellen: aan wie betaal je het marketingbudget voor Facebook of Google? Aan Facebook of Google zelf of aan jouw huidige parter?
Betaal je licenties voor bepaalde onderdelen die de partij misschien voor iedereen kan gebruiken?
Is het jou écht duidelijk waarvoor je betaalt en wat de diensten omvatten?

6) Autoverkopers

Een goede vraag om jezelf te stellen: wie heeft jouw website in elkaar gestoken en wie zet jouw sociale advertenties op? Die gladde verkoper, de account manager, een stagiair die niks verdient of één of andere Indiër? 

Je zou ervan verschieten hoeveel ‘marketingkantoren‘ gewoon inzetten op sales met beloftes die ze niet kunnen nakomen. Je hebt beter een minder sociaalvaardige nerd voor je die weet waarover hij spreekt dan een cowboy die je enkel wilt closen voor zijn bottomline en het project vervolgens outsourced.

7) Tegengas

Als experts met de nodige jaren ervaring, vinden wij niet dat de klant altijd gelijk heeft. Wij durven daarom vrijuit ons gedacht zeggen.
Als klant betaal je immers voor de best mogelijke service en wanneer je als klant domme dingen wilt doen, moeten wij dat durven benoemen en jou leiden in een betere richting.

Dit wilt echter niet zeggen dat wij onze eigen goesting doen! De beste resultaten komen uit een mooie wisselwerking van jouw eigen bedrijfskennis en onze expertise over het online gebeuren.

8) Educatie

In onze sector hebben wij vaak al de kennis en heeft de klant amper tot weinig kennis. Het is dan de taak van ons als de expert om duidelijkheid te scheppen in alles wat we doen, waarom we het doen en hoe we het doen.

Zo geven we geregeld events en hebben we een actief blog met inzichten. Ook updaten wij geregeld onze kennisbank waar tal van topics beschreven staan.

Zit je toch met een vraag groot of klein, dan kan je ons deze altijd stellen!

Op zoek naar een agency die wél werkt volgens de regels van de kunst?

Laat ons vrijblijvend kennis maken en zien wat de sterren voor ons in petto hebben!

CONTACTEER ONS