Skip links

Hoe implementeer ik reviews en testimonials in mijn webshop?

Laatst gewijzigd op 19 december 2023

Voor elke webshop is het cruciaal om vertrouwen te wekken bij potentiële klanten. Een effectieve manier om dit te doen is door het implementeren van reviews en testimonials doorheen je webwinkel. Deze elementen werken als een stempel van goedkeuring van anderen en kunnen aanzienlijk bijdragen aan het succes van je online bedrijf.

Lees meer: Het belang van Google reviews en hoe je ze kunt verzamelen

Automatiseer reviews voor je webshop

Wanneer je reviews wilt implementeren in je webshop, stoot je rap op het feit dat je er geen krijgt en waarschijnlijk ook te weinig. De beste manier om dit aan te pakken is door dit proces te automatiseren met automatisch verzonden nieuwsbrieven na x dagen na een bestelling.

Je kan dit zelf instellen met je e-mailmarketing programma, maar ook door gebruik te maken van een tool zoals Trustpilot. Deze kan je ook inwerken op je webshop om je aantal sterren te tonen.

Een vaak voorkomende tactiek om dit te boosten is mensen een kortingsbon te geven na hun review of door een prijs te verloten. Dit zorgt dat mensen iets in de plaats krijgen in ruil voor een review.

Zit je toch nog met een prangende vraag?

Stel ze ons gerust en we zullen zien wat de sterren voor ons in petto hebben!

CONTACTEER ONS