In de loop van de evolutie zijn we ons verzamelinstinct een beetje verloren. Bij KNEET merken we dat KMO’s recentelijk de stap namen naar digitale marketing of hier volop mee bezig zijn. Deze overweldigende wereld zorgt dat zaakvoerders en werknemers vaak de minst-logische weg nemen.

Stel je voor

.. Je bent een doorsnee KMO in een doorsnee sector en je bestaat reeds 15 jaar. Al 15 jaar heb je klanten, al 15 jaar ontvang en verstuur je e-mails, al 15 jaar, you get the point. Je bent je op dit moment bewust van de digitale mogelijkheden en begint met een Facebook-pagina en adverteert sterk in het behalen van vind-ik-leuks. Na enkele weken besef je dat dit maar weinig effect heeft. Hoe kan dat nu?

Wel los van strategie en boodschap, kunnen we 98% van alle KMO’s onder dit plaatje steken. Ze zijn vaak niet op de hoogte van alle mogelijkheden en willen al lopen voor ze kunnen kruipen. Als je al 15 jaar bezig bent, heb je dus een lijst van klanten in deze 15 jaar. Begin dan eerst met e-mailmarketing. De contacten die je dan verstuurt waren al klant of zochten al eens contact. Nadat je een solide basis hebt op gebied van e-mailmarketing kan je de stap zetten naar Facebook.

Ook hier is die ervaring een belangrijke edge. Soms horen we zaakvoerders zeggen ‘onze klanten zitten niet op Facebook’, of iets in die aard. Hierover moeten we niet gissen, we kunnen gebruiken maken van een Facebook-pixel (klik voor het artikel) en je klantenlijst importeren in Facebook. Op deze manier zijn we 100% zeker welke contacten van je op Facebook bereikt kunnen worden en welke niet.
Uiteraard kunnen we Facebook ook gebruiken om nieuwe markten te benaderen, al raden we ook hier aan om eerst de huidige contacten warm te houden. Tenzij je uiteraard nog maar net bent begonnen. Veel is afhankelijk van je type bedrijf.

// KNEET is bereikbaar op 0495/75 20 80 of via hallo@kneet.be.

// KNEET is bereikbaar op 0495/75 20 80 of via hallo@kneet.be.

Log in with your credentials

Forgot your details?