Instagram stories bestaan ruim een jaar. Ze waren de respons op de app Snapchat en werken verdomd goed! Ook voor advertenties bieden stories pakken voordelen. In dit artikel kijken we even naar de redenen waarom je moet adverteren via instagram stories en zullen we ook uitleggen hoe.

Ik hoor je misschien al denken dat je geen Instagram hebt voor de zaak of dat deze niet op punt staat, het goede is dat dit irrelevant is. Instagram is van Facebook en je kan simpelweg vanuit Facebook (business manager) adverteren op Instagram. Deze functie staat standaard aangevinkt waardoor de resultaten voor leken altijd goed scoren, gezien een like op Instagram vaak sneller gebeurd en als ‘actie’ wordt geteld. Let daarom altijd goed op wanneer je een advertentie indient bij ‘plaatsingen’. Hier vink je simpelweg aan waar je wilt dat je advertentie getoond wordt.

De reden waarom stories zo goed werken, is omdat ze een volledig, distractie-vrij scherm geven waarmee je alles kan doen. Je kan het gehele oppervlakte gebruiken voor jouw foto of video. Daaraan kan meteen een actie volgen door gewoon omhoog te swipen bv het bezoeken van een product op je webshop of een landingspagina. Daarbij komt de volledige basis die je al hebt opgebouwd in Facebook. In een vorig blogartikel (klik) hadden we het al over de Facebook-pixel, maar het is dus volledig mogelijk om je nieuwe Instagram story ad enkel te tonen aan mensen die je website hebben bezocht, een bepaalde pagina van je website hebben bezocht, je pagina leuk vinden, in je klantenlijst zitten, in een andere doelgroep zitten of eender welke wel of niet combinatie van al dit vorige.
Conclusie: een leeg canvas voor je boodschap met de beste target mogelijkheden op de markt.

Hoe ga je nu te werk?

Eerst ga je nadenken. Je moet een paar zaken weten op voorhand zoals doelgroep en call-to-action, daarnaast ga je aan het werk met het design. Je kan foto’s gebruiken of video. De resolutie is 1920 x 1080 en je bent gelimiteerd tot 15 seconden. Het kan altijd goed zijn om wat door Instagram te scrollen, zodat je op goede ideetjes komt.

Vervolgens dien je de advertentie zoals al je vorige. Al vink je enkel stories aan bij ‘plaatsingen’ en upload je vervolgens je foto of video.

Heb je hulp nodig in dit proces? Stuur ons gerust een mailtje, vragen is gratis, hulp ook. 😉 

// KNEET is bereikbaar op 0495/75 20 80 of via hallo@kneet.be.

// KNEET is bereikbaar op 0495/75 20 80 of via hallo@kneet.be.

Log in with your credentials

Forgot your details?